قیمت‌گذاری دستوری آسیب جدی به صنعت طیور وارد کرده است

کیوان لشگری مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه تبلیغات زنجیره بیتامین با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری آسیب‌های جدی به صنعت طیور وارد کرده است،گفت: بارها اعلام کردیم که مکانیزم عرضه و تقاضا باید حاکم بر سیاست قیمت‌گذاری باشد اما هیچ گوش شنوایی وجود ندارد.

هفته آینده؛ آغاز فعالیت زنجیره تولید مرغ در گلستان

وی با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ از سوی پشتیبانی امور دام ۵۸ هزار تومان اعلام شده است اما در حال حاضر مرغ زنده زیر ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود، ادامه داد: این موضوع را در نظر بگیرید که در ابتدای سال ۳۰ درصد حقوق کارگران افزایش پیدا کرد، بماند که سایر اقلام مورد نیاز در صنعت طیور در چند ماه گذشته چندین برابر شده‌اند با این وضعیت مرغداران در حال جوجه‌ریزی و ادامه تولید هستند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران استان قزوین با بیان اینکه ادامه این وضعیت تولید کنندگان را از ادامه راه دلسرد می کند، افزود: همه اقلام مورد نیاز صنعت طیور گران شده‌اند اما تغییری در قیمت مرغ زنده و کشتار شده رخ نداده است که تبعات این موضوع را در چند ماه آینده قطعاً خواهیم دید.

لشگری با تاکید بر اینکه با شرایطی که برای صنعت طیور ایجاد شده نیازمند تصمیم‌گیری کارشناسی شده از سوی مسئولان وزارت جهاد هستیم، اظهار کرد: باید آنالیز مناسبی از هزینه‌های تولید کنندگان صورت گیرد و بعد از آن قیمت جدیدی برای مرغ در نظر گرفته شود تا بیش از این مرغداران و فعالان این عرصه دچار ضرر و زیان نشوند.

شرکت تعاونی مرغداران استان قزوین، تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی مدونی برای صنعت طیور تدوین نشود، قطعاً در آینده نزدیک شاهد واردات مرغ از سایر کشورها خواهیم بود که این موضوع به نفع کشور نیست.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: