نامه فدراسیون طیور به وزیر جهاد درباره ناترازی تامین نهاده‌ها

سید فرزاد طلاکش دبیر کل فدراسیون طیور ایران در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین درباره نامه فعالان صنعت طیور به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص ناترازی در تامین نهاده‌ها، گفت: فدراسیون طیور به عنوان بازوی مشورتی وزارتخانه اسفند ماه سال گذشته نامه‌ای به وزیر جهاد واصل داشت تا با رعایت برخی نکات شاهد تکرار کمبود و افزایش قیمت نهاده‌ها در سال جاری نباشیم.

نگران وضعیت صنعت طیور هستیم/مرغ زنده در حال دپو شدن است

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بحث تامین نهاده‌ها مشکلی وجود ندارد و این نامه بیشتر در جهت جلوگیری از پیش آمد برخی اتفاقات بود، ادامه داد: کنجاله سویا در حال حاضر در بازار به وفور وجود دارد و حتی قیمت این محصول در بازار آزاد نسبت به سامانه بازارگاه تفاوت چندانی ندارد، نهایتاً هزار تا 1500 تومان تفاوت قیمت وجود دارد.

دبیرکل فدراسیون طیور با تاکید بر اینکه در سال گذشته سیاستی اجرا شد مبنی بر اینکه به جای واردات کنجاله سویا دانه سویا وارد شود، اضافه کرد: این سیاست به دلیل اینکه کارخانه‌های روغن‌کشی با مشکلاتی مواجه بودند باعث شد تا کنجاله سویا با قیمتی حدود 35 تا 36 هزار تومان به دست مرغداران برسد که چالش‌های را ایجاد کرد که خدا روشکر این موضوع با تمهیدات لازم برطرف شد.

طلاکش اظهار داشت: فدارسیون تحلیل‌های را در چند وقت اخیر از دلایل اتفاق رخ داده در صنعت طیور در سال گذشته داشت که مجموع این تحلیل‌ها نامه‌ای به وزیر جهاد شد تا مشکلات صنعت در سال 1402 در سال 1403 تکرار نشود.

به گزارش واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین،فعالان صنعت طیور اخیراً طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی  نسبت به ناترازی در تامین نهاده‌های مورد نیاز این صنعت هشدار دادند و از او خواستند، دستور واردات ماهانه حداقل ۶۰۰ هزار تن ذرت و ۳۰۰ هزار تن کنجاله سویا را در سال ۱۴۰۳ صادر کند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: