فعالیت کارخانجات تولید خوراک طیور با 20 درصد ظرفیت /دولت حمایت نمی‌کند

محمد رحیم افسری رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین مواد اولیه برای کارخانجات خوراک دام و طیور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین ضمن انتقاد از وضعیت ایجاد شده برای کارخانجات تولید خوراک، گفت: پس از حذف ارز ترجیحی قرار بر این شد که دولت با در نظر گرفتن تسهیلاتی از کارخانجات تولید خوراک حمایت‌های لازم را داشته باشد که این اتفاق رخ نداد.

اختصاصی/خبرهای خوش “زنگانه” به فعالان صنعت طیور گلستان/از جبران کمبود سرمایه در گردش تا رتبه اول در جوجه‌ریزی‌ها

وی ادامه داد: نهاده‌ها بعد از حذف ارز ترجیحی چندین برابر شد اما از سوی دولت برای جبران، حمایتی انجام نشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل کمبود نهاده‌ها کارخانجات تولید خوراک دام و طیور با کمترین ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، ادامه داد: با وضعیتی که در تزریق قطره چکانی نهاده‌ها ایجاد شده، کارخانجات خوراک با 20 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و حتی برخی از این کارخانجات رو به تعطیلی هستند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین مواد اولیه برای کارخانجات خوراک دام و طیور با اعلام اینکه در چند سال گذشته وضعیت تامین نهاده‌ها به این میزان خراب نبوده است، افزود: مدت‌ زیادی است که کنجاله سویا و برخی نهاده‌ها از سوی دولت به کارخانجات تولید خوراک تحویل داده نشده و آنها را دچار چالش کرده است.

افسری ضمن انتقاد از کیفیت نهاده‌های تحویلی به کارخانجات،عنوان کرد: به طور نمونه میزان پروتئینی که کنجاله سویا باید برای تولید خوراک دان داشته باشد 42 درصد است که در برخی مواقع این عدد زیر 38 درصد است، این موارد را بارها به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌نگاری‌های خود اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تعاونی به صورت مرتب مشکلات را به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی انتقال می‌دهد، گفت: مشکلات را اعلام کرده‌ایم اما اقدام جدی برای رفع آنها انجام نشده است، امیدواریم هرچه زودتر مسئولان ذی‌ربط وضعیت ما را مشخص کند تا از این بلاتکلیف‌های که صنعت خوراک دام و طیور را گرفتار کرده خارج شویم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: