تدوین برنامه پنج‌ساله صنعت طیور/هیئت دولت باید برنامه را مصوب کند

سید فرزاد طلاکش دبیرکل فدراسیون طیور ایران در گفت‌‎وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین از تدوین برنامه پنج‌ساله صنعت طیور از سوی این فدراسیون خبر داد و گفت: اخیراً وزارت جهاد کشاورزی به فدراسیون طیور ماموریتی داده تا برنامه‌ای جامع برای این صنعت تدوین کند.

قیمت گذاری دستوری جوابگوی تنظیم بازار مرغ نیست

وی با اعلام اینکه این برنامه را سال گذشته فدراسیون تدوین و به وزارت جهاد تحویل داده بود، ادامه داد: اگرچه اهمیتی به این برنامه داده نشد، اما فدراسیون برنامه‌ای مدون و پنج‌ساله برای بخش نهاده‌ها، مرغ گوشتی، تخم‌گذار و تخم‌مرغ آماده کرده است.

دبیرکل فدراسیون طیور ایران با تاکید بر اینکه فدراسیون به دنبال این است که این برنامه پنج‌ساله به قانون تبدیل شود، اضافه کرد: متن پیشنهادی ما باید در وزارت جهاد کشاورزی بررسی و پس از آن به تصویب هیئت دولت برسد.

طلاکش با بیان اینکه برای صنعت طیور باید همانند قانون برنامه پنج‌ساله توسعه کشور قانونی مدون و جامع نوشته شود، اظهار کرد: در برنامه‌ای که فدراسیون تدوین کرده این موضوع پیش‌بینی شده است.

دبیرکل فدراسیون طیور ایران تصریح کرد: برنامه‌ای که تحویل وزارت جهاد داده شده است باید در این وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد و پس از تائید وزیر جهاد در کارگروهی ملی بررسی و پس از تصویب هیئت دولت به بخش‌های مختلف صنعت طیور ابلاغ شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: