صادرات تخم‌مرغ خوراکی ممنوع شد

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات بیتامین با اشاره به ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ خوراکی، گفت: در چند روز گذشته با افزایش قیمت‌ها دولت این تصمیم را اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه این اقدام دولت به ضرر تولیدکنندگان است، ادامه داد: اگرچه قیمت تخم‌مرغ در روزهای گذشته قدری افزایش یافته اما همچنان به نرخ مصوب 47/300 تومان نرسیده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار با بیان اینکه عمده مشکلات مرغداران این حوزه عدم تامین به موقع نهاده‌های دامی است، افزود:مرغداران در حال حاضر مشکل تامین نهاده‌ها به ویژه سویا را دارند که این موضوع قطعاً در روند جوجه‌ریزی‌ها و وزن مرغ‌های تولیدی اثر منفی خواهد داشت.

نبی‌پور درباره آمار جوجه‌ریزی مرغ تخمگذار در ماه‌های گذشته، اظهار داشت: نیاز کشور به جوجه‌ریزی در این حوزه حدود 42 میلیون قطعه است اما مصوب شده که در سال جاری 52 میلیون جوجه‌ریزی داشته باشیم.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار با تاکید بر اینکه 52 میلیون جوجه‌ریزی برای امسال قطعاً محقق خواهد شد، گفت: طبق آمارهای که داریم در نیمه اول سال 60 درصد از این جوجه‌ریزی‌ها و 40 درصد در نیمه دوم سال انجام خواهد شد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: