انتقاد از کیفیت کنجاله سویای بارگذاری شده در بازار گاه/خاکستر بالاتر از حد نرمال است

مهندس یعقوب کوثری مدیر کارخانه بیتامین دانه رامیان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین ضمن انتقاد از کیفیت کنجاله‌ سویا بارگذاری شده در سامانه بازارگاه، گفت: حداقل در دو ماه گذشته که از این سامانه کنجاله سویا خریداری کرده‌ایم به شدت کیفیت آن پائین است.

نفت با نهاده‌ها تهاتر می‌شود/تخصیص ارز برای واردات ذرت و سویا

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر داریم این است که حتی اگر کیفیت بار خریداری شده پائین باشد هم نمی‌توانیم آن را مرجوع کنیم، ادامه داد: طبق گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی حداقل پروتئین موجود در کنجاله سویا باید 42 درصد باشد که در برخی مواقع این عدد 37 و یا در خوشبینانه‌ترین حالت 38 است.

مدیر کارخانه بیتامین دانه با تاکید براینکه خاکستر موجود در بار خریداری شده نیز بیشتر از حد نرمال است، عنوان کرد:در برخی مواقع این کنجاله خریداری شده از سامانه بازار گاه حدود 12 درصد خاکستر دارد که حد نرمال آن حداکثر باید 6 درصد باشد.

کوثری با بیان اینکه این عدم کیفیت کنجاله سویا نتیجه‌اش در زمان پرورش به خوبی خود را نشان می‌دهد، اظهار داشت: عدم وزن‌گیری، ضریب تبدیل بالا و افت وزن مرغ پس از کشتار از آثار این بی‌کیفیتی کنجاله سویای است که در سامانه بازارگاه بارگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه با درجه کیفیت کنجاله سویای که  در حال حاضر وجود دارد در شرکت بیتامین اقداماتی برای کمک به مرغداران و در جهت بهبود کیفیت انجام می‌شود، اضافه کرد: به طور نمونه رقیق کردن جیره غذایی برای استفاده در مرغداری‌ها از اولین اقداماتی است که در کارخانه بیتامین دانه انجام می‌شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: