سهم بیتامین از تولید گوشت مرغ استان گلستان در سال گذشته چه میزان بوده است؟

آقای مهندس هلاکویی رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین استرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه این شرکت با بیان اینکه اولین مولفه‌ در برخورد با جنگ اقتصادی  که امروز کشور با آن رو به‌رو است، بحث تولید می‌باشد، گفت: شرکت بیتامین نیز در همین راستا با راه‌اندازی کارخانه بیتامین دانه رامیان و برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش ظرفیت‌های تولید خود در تلاش است تا سهمی در مسیر تولید کشور داشته باشد.

راهکار کاهش التهابات بازار مرغ واردات نیست

وی با بیان اینکه استان گلستان جزء اولین تولیدکنندگان گوشت مرغ در کشور است، ادامه داد: سالیانه بیش از 250 هزار تن گوشت مرغ در استان گلستان تولید می‌شود که این میزان می‌تواند خوراک 12 میلیون هموطن عزیزمان یعنی 15 درصد از کل جمعیت کشور را تامین کند.

رئیس هیئت‌ مدیره شرکت بیتامین با اعلام اینکه این شرکت در سال گذشته(1401) حدود 40 هزار تن گوشت مرغ تولید کرده است، افزود:سهم شرکت بیتامین از تولید گوشت مرغ سال گذشته استان، بیش از 16 درصد بوده است.

مهندس هلاکویی با بیان اینکه در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی‌های که در شرکت بیتامین انجام شده به دنبال افزایش ظرفیت‌های تولید هستیم، عنوان کرد: در همین راستا کارخانه خوراک دان با ظرفیت تولید بیش از 3 هزار تن در رامیان ظرف مدت کمتر از یکسال افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های انجام شده در کارخانه رامیان تلاش می‌کنیم زمینه‌های لازم خوراک جوجه‌ریزی تا 3 میلیون قطعه را فراهم کنیم، عنوان کرد: تا یکسال آینده قطعاً این کارخانه به این ظرفیت تولیدی خواهد رسید.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین اظهار داشت: البته با افتتاح کارخانه رامیان برای 73 نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است و امیدواریم با توسعه فارم‌های مشارکتی شرکت، این عدد به 200 نفر هم برسد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: