همه زنجیره های تولید مرغ پرونده تعزیرات دارند| قوانین نادرست دلیل خطای تولید کنندگان

به گزارش واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین به نقل از پایگاه خبری بازار، میثاق هلاکوئی رئیس هیئت‌مدیره شرکت بیتامین،گفت:دولت بر اساس ارز ترجیحی قیمت مرغ را تعیین و مصوب می کند و در همین راستا سامانه هایی نظیر «ستکاوا» را راه اندازی کرده است که فروش مرغ باید در بستر این سامانه انجام شود.

کنترل کیفی خوراک دان بیتامین در پیشرفته‌ترین آزمایشگاه سطح استان گلستان

وی افزود: اما آن دسته از مرغداران که با مشکل کمبود کنجاله سویا و قیمت بالای جوجه یکروزه مواجه هستند نمی تواند گوشت مرغ را با قیمت مصوب عرضه کنند و با نرخ آزاد به فروش می رسانند. وی اضافه کرد: در نهایت کشتارگاه هم به اجبار مرغ را با قیمت آزاد عرضه می کند که گاها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از قیمت مصوب است.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین اضافه کرد: این اختلافات باعث بروز مشکلاتی می شود که گلوگاه تولید است و تولید کنندگان برای جبران این چالش ها حجم تولید را کاهش داده که این روند منجر به قطع ارتباط با مشتریان و کمبود محصول در بازار و افزایش قیمت می شود، در واقع قیمت گذاری دستوری مانعی برای دوام تولید کننده است.

وی بیان کرد: در سامانه ای نظیر «ستکاوا» مستند سازی برای معرفی تولید کنندگان به تعزیرات انجام می شود و اکثر تولید کننده ها درگیر مسائل مربوط به این سامانه ها هستند.

هلاکوئی تصریح کرد: همه زنجیره های تولید مرغ و کشتارگاه ها پرونده تعزیرات دارند که این مسئله بیانگر عدم وجود قوانین درست در این بخش و بروز خطا توسط تولید کننده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری های لازم، سامانه هایی که سد راه تولید هستند حذف و یا اصلاح شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین در خاتمه گفت: اگر قیمت گذاری دستوری برداشته شود قطعا تولید باعث تعادل بین عرضه و تقاضا می شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: