اختصاصی/خبرهای خوش “زنگانه” به فعالان صنعت طیور گلستان/از جبران کمبود سرمایه در گردش تا رتبه اول در جوجه‌ریزی‌ها

علی محمد زنگانه استاندار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین استرآباد با بیان اینکه یک سند بخشی در حوزه طیور استان با چشم انداز مشخص داریم، گفت: چشم اندازی که برای حوزه دام و طیور برای استان طراحی شده این است که ما باید هاب پروتئین منطقه شویم.

وی ادامه داد: البته این چشم انداز، چشم‌اندازی سخت اما شورانگیز است، همین برنامه‌ریزی‌های باعث شده در این حوزه، در 2 سال گذشته در برخی رتبه‌ها که در کشور 2 یا 3 بودیم امروز به رتبه 1 کشور تبدیل شویم.

استاندار گلستان تصریح کرد: به طور مثال در تمام کشور جوجه‌ریزی فرآیندش رو به کاهش بود ما در استان فرآیند رو به افزایش داشته‌ایم، در حال حاضر رتبه یک در کشور در بحث جوجه‌ریزی‌ها را داریم که این موضوع در ماه‌های آینده اثراتش را نشان خواهد داد.

زنگانه با بیان اینکه استان گلستان در تامین امنیت غذایی کشور یک نقش کلیدی دارد، عنوان کرد: استان گلستان 36 روز از امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند که صنعت طیور بخش مهمی ار این میزان تامین امنیت غذایی را برعهده دارد.

وی با اعلام اینکه در استانداری گلستان با شکل‌گیری زنجیره‎‌ها و توسعه راهبردی آنها به دنبال حمایت از صنعت طیور استان هستیم، اضافه کرد: بخشی عمده‌ای از مشکلات فعالان این حوزه در تامین نهاده‌ها، کنجاله سویا و… نیز حل شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه یک ارتباطی بین زنجیره‌های قوی تولید گوشت مرغ با سایر مرغداری‌های ضعیف‌تر برقرار کرده‌ایم، اظهار داشت: حتی این موضوع را به صورت پایلوت در مزرعه نمونه اجرایی کردیم تا سایر زنجیره‌ها را نیز بتواینم وارد این طرح کنیم.

زنگانه با اعلام اینکه با کمک یکی از بانک‌های کشور که در آینده‌ای نزدیک نام آن را اعلام خواهیم کرد یک فرآیند ویژه و تخصصی برای جبران کمبود سرمایه در گردش فعالان صنعت طیور طراحی کرده‌ایم، گفت: پس از گرانی نهاده‌ها فعلان این عرصه با مشکلاتی مواجه شدند که باید آن را جبران کنیم، این تامین سرمایه در گردش باید صورت گیرد که این تولیدکنندگان دچار چالش نشوند.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی بین استانداری و اتاق بازرگانی درخصوص صنعت طیور شکل گرفته است، اظهار داشت:اتاق فکری نیز متشکل از جهاد کشاورزی استان، معاوت اقتصادی استانداری و پشتیبانی امور دام و سایر بخش‌ها تشکیل شده و در حال بررسی مشکلات و مرتفع کردن مشکلات این صنعت هستند.

استاندار گلستان با اعلام اینکه این استان تامین کننده بخش قابل توجهی از مرغ استان تهران است، گفت: اگر یک روز مرغ استان گلستان به میادین اصلی عرضه تهران ارسال نشود، تهران دچار بحران می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد، این طرح‌های توسعه‌ای و هدف گذاری که انجام شده و با کمک بخش خصوصی و بانک به سرعت به سمت چشم انداز طراحی شده حرکت می‌کینم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: