راهکار کاهش التهابات بازار مرغ واردات نیست

آقای مهندس میثاق هلاکویی رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین استرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه این شرکت، با بیان اینکه جوجه ریزی‌ها در مزارع مشارکتی و مرغداری‌های این شرکت رو به افزایش است، گفت: شرکت بیتامین در راستای تحقق شعار سال که همان “رشد تولید” است، تلاش دارد تا با برنامه‌ریزی‌های مدون در این راستا گام بردارد.

وی با بیان اینکه دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید تلاش کنند تا مشکلات تولید کنندگان این صنعت را مرتفع کنند، ادامه داد: اینکه در برخی مواقع تصمیم گیری می‌شود که واردات انجام شود با شعار سال مغایرت دارد و به ضرر تولیدکنندگان است.

رئیس هیئت مدیره بیتامین استرآباد با تاکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی اخیراً اعلام کرده است “راهکار رفع التهابات بازار مرغ، افزایش جوجه‌ریزی و رفع اختلالات بازار است” عنوان کرد: با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری در کشور بهتر است وزارت جهاد کشاورزی به دنبال مانع‌زدایی از این صنعت باشد.

مهندس هلاکویی با بیان اینکه تولید‌کنندگان این صنعت انتظارشان حمایت از سوی دولت و کاهش موانع است، عنوان کرد: اگر نهاده‌ها به موقع تامین شود و مشکلات رفع شود قطعاً التهابات بازار کاهش می‌یابد اما اینکه در برخی مواقع به سمت واردات برویم مشکلات را کاهش نمی‌دهد و کمکی به حل آن نمی‌کند.

وی با بیان اینکه با شناختی که بنده از صنعت مرغداری و همکاران خود در این حوزه دارم اگر برخی مشکلات حل شود، قطعا نیازی به واردات نخواهیم داشت، اظهارداشت: یک پیشنهادی هم به دولت داریم، اینکه یارانه نهاده‌ها بر اساس تولید و  جوجه‌ریزی‌ها به فعالان این بخش اختصاص داده شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های تولید گوشت مرغ در کشور احیا شود، گفت: از سوی دیگر قطع دست دلالان و واسطه‌گران از این صنعت می تواند در راستای منافع تولید کننده و مصرف کننده باشد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: