راه‌اندازی خط تولید خوراک آبزیان در بیتامین دانه/ظرفیت تامین خوراک استان را داریم

مهندس یعقوب کوثری مدیر کارخانه بیتامین دانه رامیان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، با بیان اینکه خط تولید خوراک آبزیان در این کارخانه راه‌اندازی شده است، گفت: مجوزات لازم برای تولید این خوراک اخذ شده و در حال مذاکره با تولیدکنندگان برای تامین خوراک آنها هستیم.

بیتامین اولین تولیدکننده خوراک میگو در استان گلستان شد

وی با بیان اینکه کارخانه بیتامین دانه توانایی این را دارد با تولیدات خود، خوراک مورد نیاز پرورش دهندگان میگو در سطح استان را تامین کند، ادامه داد: البته این ظرفیت نیز وجود دارد تولیدات خود را به کشورهای مختلف صادر کنیم و برای کشور ارز آوری داشته باشیم.

مدیرکارخانه بیتامین دانه رامیان درباره چالش‌ها و مشکلات تولید خوراک آبزیان در کشور، عنوان کرد: اولین مشکل در تولید خوراک آبزیان، تهیه مواد اولیه با کیفیت و با پروتئین بالا در شرایط فعلی است.

کوثری با بیان اینکه در حال حاضر دسترسی به مواد اولیه با کیفیت بالا به ویژه کنجاله سویا بسیار سخت است، اضافه کرد:از سوی دیگر قیمت پودر گوشت، پودر ماهی و سویا با پروتئین بالا، در بازار افزایش چشمگیری داشته است و تامین آن با مشکل جدی مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نیز باید حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان خوراک آبزیان در داخل استان داشته باشند، اظهارداشت: در حال حاضر خوراک آبزیان برای چندین سایتی که در داخل استان داریم، از خارج استان تامین می‌شود، امیدواریم مسئولان سایت‌ها در جهت اشتغالزایی داخل استان این الزام را داشته باشند تا خوراک خود را از تولیدکنندگان داخل استان تامین کنند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: