زمان عرضه جوجه یکروزه در سامانه سماسط مشخص نیست

پرویز فروغی دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، از برگزاری جلسه‌ای درباره ساماندهی فروش جوجه یکروزه خبر داد و گفت: در این جلسه که چند روز گذشته برگزار شد وزیر جهاد کشاورزی نیز حضور داشت که تولیدکنندگان دغدغه‌های خود را به وی اعلام کردند.

جوجه‌ریزی 150 میلیون قطعه‌ای بیش از نیاز کشور است

وی با بیان اینکه در این جلسه از سوی مسئولان وزارت جهاد اعلام شد سازوکاری برای خریدو فروش جوجه یکروزه در سامانه بازارگاه اندیشیده شده است، ادامه داد: برخی از حاضران در جلسه با این موضوع مخالفت کردند و اعلام کردند بهتر است این سازوکار به سامانه سماسط منتقل شود.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغداران گوشتی کشور با اعلام اینکه مقرر شد تا جلسات دیگری با آقای حسن‌نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی در همین زمینه داشته باشیم، افزود: قرار است تا مسئولان وزارت جهاد جلساتی با مسئولان سامانه سماسط برگزار کنند و اگر این سامانه توانایی انجام این کار را داشت زیرساخت‌ها آماده شود.

فروغی تصریح کرد:پس از جلسه مسئولان وزارت جهاد و سماسط مشخص خواهد شد که در این سامانه جوجه یکروزه عرضه بشود یا در سامانه بازارگاه، هنوز این موضوع قطعی نشده است.

وی با اعلام اینکه هنوز زمان عرضه جوجه یکروزه در 2 سامانه مدنظر نهایی نشده است، عنوان کرد: اگر بخواهند در سامانه سماسط این اقدام را انجام دهند برای آماده سازی زیرساخت‌ها حداقل به 2 ماه زمان نیاز دارند.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه اکثر تولیدکنندگان اعتقاد به عرضه جوجه یکروزه در سامانه سماسط دارند، اظهار کرد: اگر این اتفاق رخ دهد از یک سو قیمت‌ها واقعی می‌شود و از سوی دیگر جلوی خیلی از واسطه‌گری‌ها گرفته می‌شود که این به نفع تولید است.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: