توزیع ماهانه 15 میلیون جوجه یکروزه از سوی اتحادیه مرغداران

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین استرآباد از واردات جوجه یکروزه از سوی این اتحادیه و توزیع بین مرغداران خبر داد و گفت: از 5 آذر تا 5 دی حدود 5 میلیون جوجه یکروزه وارد و توزیع شد.

خوبی از ستکاوا ندیدیم/تولید برای کشتارگاه‌ها به صرفه نیست/قدرت خرید مرغ کاهش یافته است

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در سه ماه پایانی سال، ماهیانه 10 میلیون جوجه یکروزه وارد و توزیع شود، ادامه داد: البته با چند شرکت بازرگانی واردکننده جوجه یکروزه هماهنگ شده تا آنها نیز در این زمینه به اتحادیه کمک کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های که در اتحادیه داشته‌ایم تلاش می‌کنیم تا ماهیانه13/5 میلیون تا 15 میلیون جوجه یکروزه وارد و بین مرغداران از طریق اتحادیه‌های استانی توزیع کنیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه واردات تخم مرغ نطفه‌دار و جوجه یکروزه از طریق اتحادیه قطعاً بر روند کاهشی شدن قیمت جوجه یکروزه و قیمت تمام شده مرغ زنده تاثیرگذار است، عنوان کرد: با توجه به افزایش تقاضاها برای جوجه‌ریزی با بهبود روند تامین سویا و ذرت، اگر اتحادیه اقدام به واردات جوجه یکروزه نمی‎‌‌کرد شاهد افزایش قیمت جوجه یکروزه می‌بودیم که اتحادیه برای جلوگیری از این اتفاق، اقدام به واردات با مجوز وزارت جهاد کشاورزی کرد.

وی با بیان اینکه اگر تا پایان سال روند تامین سویا و ذرت به همین منوالی که در حال حاضر داریم ادامه پیدا کند قطعا مشکلی تا پایان سال برای بحث تولید نخواهیم داشت، اظهارکرد:با توجه به حجم جوجه‌ریزی‌ها در چند ماه گذشته و تامین به موقع ذرت و سویا می‌توان گفت تا انتهای سال مشکلی در بحث تولید مرغ زنده نخواهیم داشت.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: