نهادهای نظارتی فقط زورشان به مرغداران می‌رسد/فروش جوجه یکروزه بیشتر از 20 تومان گرانفروشی است

پرویز فروغی دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ زنده بین 64 تا 65 هزار تومان است، گفت:یکی از مشکلاتی که در چند روز گذشته بر بازار تاثیر گذاشته بحث ممنوعیت جابه‌جایی مرغ زنده بین استان‌ها است.

گزارش/جوجه یکروزه رسماً گران شد/نرخ جدید انجمن 24 هزار تومان

وی با بیان اینکه اگر قرار بر این است سیاستی اتخاذ شود باید یکپارچه باشد، ادامه داد:در یک استان خروج مرغ زنده ممنوع است و در یک استان دیگر ممنوعیتی وجود ندارد، این موضوع قطعا آسیب جدی به تولید وارد می‌کند، باید بگذاریم عرضه و تقاضا بازار را تنظیم کند ممکن است در یک استان با مازاد مرغ زنده مواجه باشیم که استان همجوار بتواند از این مازاد تولید کمبود خود را تامین کند.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به آمار جوجه‌ریزی‌های انجام شده در مهرماه، ادامه داد: به نظر می‌رسد میزان جوجه‌ریزی به 140 میلیون قطعه برسد البته برای اینکه جوجه‌ریزی‌ها قدری کاهشی شده است اخباری وجود دارد که از سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها با مرغداران تماس گرفته می‌شود که جوجه‌ریزی داشته باشند.

فروغی با اعلام اینکه قیمت جوجه یکروزه در چند روز گذشته به شدت افزایش یافته و به بالای 30 هزار تومان افرایش پیدا کرده است، عنوان کرد: اخیراً انجمن جوجه یکروزه به اتحادیه مرغداران اعلام کرده است که با قیمت 24 هزار تومان جوجه یکروزه به مرغداران خواهد داد، مگر برای مرغ مادری‌ها و تولیدکنندگان این محصول قیمت چه میزان است؟ که قرار است با این قیمت به مرغدار بدهند.

وی تصریح کرد: فروش جوجه یکروزه بالای 20 هزار تومان قطعا گرانفروشی است و نهادهای نظارتی باید به این موضوع ورود کنند و مانع از این کار شوند، البته این را هم عرض کنم قطعا با قیمت 24 هزار تومان هم جوجه یکروزه به دست مرغدار نمی‌رسد و این موضوع عملیاتی نمی‌شود.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با تاکید بر اینکه نهادهای نظارتی فقط زورشان به مرغداران و تولیدکنندگان می‌رسد، اظهار کرد:چندین ماه است که جوجه یکروزه بالای قیمت مصوب عرضه می‌شود اما هیچ نهادی با آنها برخورد نکرد اما زمانی که قیمت مرغ زنده یا کشتار شده قدری افزایش پیدا می‌کند بگیر و ببندها افزایش پیدا می‌کند اما دریغ از اینکه با گرانفروشی‌های دیگر در زنجیره تولید گوشت مرغ برخوردی نمی‌شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: