بیتامین پیگیر یکی دیگر از مشکلات مرغداران/مسئولان درباره زمان مجوز جوجه‌ریزی‌ها چه گفتند؟

به گزارش گروه رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، اخیراً وزارت جهاد کشاورزی مدت زمان اعتبار مجوزهای جوجه ریزی را در سامانه بازارگاه  از 75 روز  به ۴۵ روز کاهش داده است که این موضوع باعث ایجاد نارضایتی‌های در بین فعالان صنعت مرغداری شده است.

هزینه تولید مرغ بیشتر از قیمت عرضه آن است

خانم سنچولی مدیر مدیر خرید نهاده‌های دامی شرکت بیتامین درباره این اقدام وزارت جهاد کشاورزی به خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، گفت: مبنای این محاسبه مشخص نیست، البته این زمان برای زنجیره‌های تولید گوشت مرغ همچنان 15 روزه است و برای مرغداران به 45 روز کاهش یافته است.

یکی از فعالان صنعت مرغداری هم در این زمینه به خبرنگار بیتامین گفته است که این مصوبه وزارت جهاد کشاورزی عملاً باعث شده که سهمیه خیلی از واحد ها از بین برود و در جوجه‌ریزی‌ها یک دوره عقب بیفتند.

جلسات اتحادیه مرغداران گوشتی با مسئولان وزارت جهاد برای جمع‌آوری مازاد تولید

وی ادامه داد: مرغداران با این اقدام انجام شده، باید پس از فروش مرغ زنده خود و دریافت وجه آن به دنبال تهیه نهاده‌های خود از سامانه بازارگاه باشند، از مسئولان ذیربط خواهشمندیم تا مجدداً مدت زمان اعتبار مجوزها رو به همان ۷۵ روز برگردانند.

در همین زمینه حسین پهلوانان معاون توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی استان گلستان به خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات بیتامین گفت است که این موضوع کاهش زمان مجوزها را در حال پیگیری کردن هستیم.

علی ابراهیمی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور نیز درباره اقدامات این اتحادیه در راستای مشکل ایجاد شده، به خبرنگار بیتامین گفته است که در حال حاضر این زمان به 60 روز کاهش پیدا کرده است، اگرچه اتحادیه نامه‌ای به وزارت جهاد واصل داشته است تا این زمان به 90 روز افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: حتی ما پیشنهاد دادیم با توجه به اینکه تحویل نهاده‌ها در چند ماه گذشته با تاخیر مواجه بوده این زمان به طور کلی برداشته شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: