جوجه‌ریزی 150 میلیون قطعه‌ای بیش از نیاز کشور است

غلامحسین جافر رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه با جوجه‌ریزی‌های که در ماه‌های گذشته صورت گرفته است با مازاد تولید مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر عرضه بیشتر از تقاضا شده است و تولیدکنندگان در حال متضرر شدن هستند.

قیمت‌گذاری دستوری آسیب جدی به صنعت طیور وارد کرده است

وی با تاکید بر اینکه با آمار جوجه‌ریزی‌های که در ماه‌های گذشته رخ داده بود کاهشی شدن قیمت مرغ زنده قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد:یکی از راه‌های که در شرایط فعلی می‌توان جلوی متضرر شدن مرغداران را گرفت بحث صادرات مرغ است که اخیراً وزارت جهاد مجوزهای صادر کرده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: پشتیبانی امور دام هم باید در شرایط فعلی با همان قیمت مصوب ۵۸ هزار تومان مازاد تولید را جمع آوری کند تا مرغداران و تولیدکنندگان بیش از این متضرر نشوند.

جافر با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ زنده بین 50 تا 55 هزار تومان است، ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در چند ماه گذشته قیمت تمام شده برای مرغداران بالای 65 هزار تومان است که در این شرایط تولیدکنندگان بالای 10 هزار تومان ضرر می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با اعلام اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی استمرار تولید گوشت مرغ با 150 میلیون قطعه جوجه‌ریزی است، عنوان کرد: این میزان جوجه‌ریزی بیش از نیاز کشور است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از متضرر شدن مرغداران اتخاذ شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: