هلاکوئی:باید بستری دائمی برای صادرات مرغ ایجاد شود/یوسفی:باید موانع صادرات رفع شود

به گزارش واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، مهندس میثاق هلاکوئی رئیس هیئت مدیره زنجیره بیتامین با حضور در اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با مهندس امیر یوسفی با رئیس این اتاق دیدار و گفت‌وگو کرد.

هلاکوئی:رکورد دریافت مجوز زنجیره را داریم/صیادی:برای کمک به تولیدکنندگان از هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم

در ابتدای این جلسه مهندس هلاکوئی ضمن ارائه تاریخچه و اهداف تشکیل زنجیره بیتامین، گفت: در حال حاضر در زنجیره بیتامین با همکاری تعاونی خوراک دام به دنبال فراهم کردن شرایط واردات نهاده‌های دامی به ویژه ذرت برای زنجیره و مرغداران هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به تجربیاتی که بنده در زمینه صادرات مرغ در چند سال گذشته به کشور عراق داشته‌ام در تلاش هستیم پس از برطرف کردن موانع مرغ بیتامین را به این کشور صادر کنیم.

رئیس هیئت مدیره زنجیره بیتامین با تاکید بر اینکه بازار پروتئینی کشور عراق یکی از بازارهای است که پتانسیل سرمایه‌گذاری بر روی آن وجود دارد، افزود: بازار این کشور علاوه بر ظرفیت صادرات مرغ گرم، ظرفیت صادرات غذاهای نیمه آماده، تخم مرغ و سیب زمینی آماده را دارد که باید بستری دائمی برای صادرات این محصولات فراهم شود.

هلاکوئی تاکید کرد: باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زنجیره بیتامین و اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی گرگان شناسایی و مشخص شود سپس به دنبال استفاده از این ظرفیت‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زنجیره بیتامین، مجموعه‌ای چابک، جوان و هوشمند است می‌تواند با همکاری با بخش‌های تخصصی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در جهت رسیدن اهداف مشترک اقدامات خوبی را انجام دهد.

مهندس یوسفی نیز در این جلسه ضمن خوشامدگویی به مهندس هلاکوئی، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف اتاق بازرگانی حمایت از تولید و تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه در اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی گرگان سلسله نشست‌های را با تولیدکنندگان برگزار می‌کنیم تا مشکلات و موانعی را که بر سر راه تولید وجود دارد را شناسایی و برطرف کنیم، افزود: ما هرکجا احساس کنیم که موانعی جلوی پای تولیدکنندگان وجود داشته باشد ورود می‌کنیم و درصدد حل آن بر می‌آییم.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی گرگان تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکلات راه‌های مختلفی وجود دارد که از این راه‌ها استفاده می‌کنیم.

یوسفی اظهار داشت: در بحث صادرات نیز تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه هستند که باید آنها را مرتفع کنیم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: