راه‌اندازی مجدد خط تولید کشتارگاه بیتامین/خسارت 35 میلیاردی پس از آتش‌سوزی

مهندس میثاق هلاکوئی رئیس هیئت مدیره زنجیره بیتامین، در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات این زنجیره با بیان اینکه در تاریخ 9 فروردین ماه کشتارگاه این زنجیره دچار حریق مهیبی شد، گفت: علت این آتش‌سوزی اتصالی سیستم کابل‌های بالای سردخانه بود.

مرغ “بیتامین” با کیفیت‌تر می‌شود/دریافت درجه A از دامپزشکی

وی با بیان اینکه به دلیل مواد اشتعالزایی که در محل آتش‌سوزی وجود داشت، آتش به سرعت گسترش پیدا کرده بود، ادامه داد: این آتش سوزی باعث وارد شدن خسارت جدی به بخش‌ تاسیسات سردخانه کشتارگاه شد و حدود یک سوم سوله قسمت تولید را از بین برد.

رئیس هیئت مدیره زنجیره بیتامین با اعلام اینکه لطف خدا شامل حال مجموعه بیتامین شد و این حادثه مهیب تلفات جانی به همراه نداشت، عنوان کرد: با جانشفشانی که کارکنان بیتامین و آتش‌نشانان در روز حادثه به خرج دادند آتش مهار شد اما متاسفانه تولید متوقف شد.

مهندس هلاکوئی ضمن تشکر از مسئولان استانی و شهرستانی برای حضور در محل حادثه و اقدامات آنها برای راه‌اندازی مجدد کشتارگاه بیتامین، اظهار داشت:پس از مهار آتش‌سوزی به سرعت نیز اتاق فکر مجموعه بیتامین تشکیل شد تا هرچه سریعتر خط تولید کشتارگاه راه‌اندازی شود، چرا اینکه حدود 300 نفر در این مجموعه فعالیت می‌کنند و از سوی دیگر نباید عرضه مرغ به مشتریان متوقف می‌شد.

وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به روند راه اندازی کشتارگاه 4 کارگروه در بیتامین تشکیل شد، اضافه کرد:گروه اول مسئول بازسازی پس از آتش‌سوزی بودند که در کشتارگاه مستقر شدند و به صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت شدند.

رئیس هیئت مدیره زنجیره بیتامین با اعلام اینکه کارگروه دوم مسئول هماهنگی با سایر کشتارگاه‌ها شدند تا از طریق آنها، کشتار را انجام دهیم تا بتوانیم حداقل 50 درصد تولید خود را داشته باشیم، افزود: گروه سوم بخش بازرگانی بود که باید تمهیداتی می‌اندیشید تا تولید از طریق سایر کشتارگاه‌ها متوقف نمی‌شد.

مهندس هلاکوئی تصریح کرد: گروه چهارم نیز، گروه تدارکات بود که از دفتر مرکزی در کشتارگاه‌ها مستقر شدند تا نیازهای که برای بازسازی کشتارگاه داشتیم را به سرعت تامین کنند.

وی با بیان اینکه طبق برآوردهای که کارشناسان داشته‌اند در این آتش‌سوزی حدود 30 تا 35 میلیارد به مجموعه بیتامین خسارت وارد شده است، گفت:بدون اینکه ریالی از جای دریافت کنیم توانستیم پس از تعطیلات عید نوروز و با کار شبانه‌روزی و تلاش مجموعه بیتامین خط تولید کشتارگاه را ظرف مدت 5 روز بازسازی کینم.

رئیس هیئت مدیره زنجیره بیتامین با اعلام اینکه خط تولید کشتارگاه باردیگر بازسازی شده است، اظهار داشت: از امشب(دوشنبه 20 فروردین) کشتار در کشتارگاه بیتامین انجام خواهد شد و استارت خط تولید خواهد خورد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: