حضور مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی گلستان در مجموعه بیتامین

به گزارش واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، حسینعلی خواجه مظفری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با حضور در دفتر مرکزی زنجیره بیتامین با مهندس هلاکوئی مدیرعامل این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

نشست مسئولان استانی با فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی گرگان

در ابتدای این نشست مهندس هلاکوئی مدیرعامل زنجیره بیتامین ضمن خیرمقدم به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، گفت:حضور مدیران این مجموعه در بیتامین نشانگر توجه این سازمان به بحث اشتغال در سطح استان است.

وی با بیان اینکه عمده اشتغالزایی که در استان گلستان صورت می‌گیرد در حوزه کشاورزی و دامپروری است، ادامه داد: باید از مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که دغدغه‌ای مهمی همچون اشتغالزایی دارند و برای همین منظورم هم به واحدهای تولیدی سرکشی می‌کنند تا اگر مشکلی وجود داشته باشد از نزدیک آن را مشاهده و درصدد رفع آن بربیایند، تشکر و قدردانی کرد.در بازدیدهای میدانی که انجام می‌شود راهکارهای ارائه می‌شود که قطعا به حل سریع مشکل کمک می‌کند.

مهندس هلاکوئی با بیان اینکه تولیدکنندگان طیور کشور همگی ذیل محور تامین امنیت غذایی کشور فعالیت می‌کنند، اضافه کرد:هر کامیون مرغ زنده‌ای که وارد کشتارگاه می‌شود فردای همان روز امنیت غذایی حدود 8 هزار نفر از هموطنانمان را تامین می‌کند، حال در نظر بگیرید در شبانه روز چه میزان کشتار در سطح استان صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه مرغ کشتار شده بیتامین در 17 استان کشور توزیع می‌شود، عنوان کرد:در سطح استان نیز از طریق فروشگاه زنجیره‌ای بیتامین اقدام به توزیع گوشت مرغ گرم با بهترین کیفیت و به قیمت تولید کننده می‌کنیم و آن شعار از مزرعه تا سفره در کنار مردم را اجرایی کرده‌ایم.

مدیرعامل زنجیره بیتامین با بیان اینکه صنعت طیور مصداق بارز شعار سال که همان “جهش تولید با مشارکت مردم” است، توضیح داد:پراکندگی و گستردگی این صنعت در سراسر کشور مشاهده می‌شود و به همین دلیل است که اشتغالزایی بالا و پایداری در این حوزه ایجاد شده است که سهم استان گلستان حدود 20 تا 22 هزار نفر است.

مهندس هلاکوئی با بیان اینکه از بدو تاسیس زنجیره بیتامین سالیانه حدود 150 نفر به پرسنل این مجموعه افزوده شده است، ادامه داد: نکته مهم این موضوع این است که این حجم از اشتغالزایی در مجموعه بیتامین عمدتاٌ بدون استفاده از منابع مالی دولتی و بانکی بوده است.

وی با تاکید براینکه علاوه بر آمارهای ارائه شده آن چیزی که مجموعه بیتامین را از سایر مجموعه‌های موجود در استان متمایز می‌کند بحث سرمایه‌گذاری در بخش منابع انسانی است، افزود:مجموعه بیتامین امروز به مثابه یک خانواده است و شاخص‌های این خانواده بودن به وضوح در مجموعه ما دیده می‌شود.

خواجه مظفری نیز در این جلسه ضمن تقدیر از مجموعه بیتامین برای فراهم کردن این حجم اشتغالزایی در سطح استان، گفت:مسئولان استانی همواره باید در واحدهای تولیدی که بخش خصوصی آن را اداره می‌کنند، حضور پیدا کنند و مشکلاتی که آنها دارند را پیگیری و حل کنند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی ولی نعمتان دولتی‌ها هستند، ادامه داد:تلاش بنده در این سال‌ها بر این است که هیچ مدیر یا پرسنل بخش خصوصی که برای حل مشکلی به ما مراجعه می‌کند پشت درب اتاق بنده نماند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه اعتقاد بنده بر این است اگر فردی می‌خواهد مدیر دولتی شود باید حتماٌ ابتدا یک واحد تولیدی یا یک کارگاه کوچک صنعتی ولو با یک پرسنل داشته باشد تا درد بخش خصوصی را بداند، افزود:اشتغالزایی برای حتی یک نفر هم با این شرایط اقتصادی کشور سخت است، که باید حتما قدر بخش خصوصی در کشور را بدانیم.

خواجه مظفری با تاکید بر اینکه میزان اشتغالزایی که در هر شرکت یا واحد تولیدی بخش خصوصی ایجاد می‌شود باید در شناسامه آن ثبت شود چون واقعا کار بزرگی انجام می‌شود، افزود:تلاش ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر این است تا بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال از سوی بخش خصوصی را فراهم کنیم که در این زمینه هر کمکی هم که از دستمان برآید دریغ نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در استان گلستان بحث نیروی کار و به ویژه نیروی متخصص است، اظهار داشت:باید تلاش کنیم تا با همراهی بخش خصوصی این مشکلات را حل و فصل کنیم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: