به‌زودی؛ راه اندازی خط تولید مرغ با گریدA در کشتارگاه بیتامین

مهندس غلامحسین ضیغمی مدیر کشتارگاه شرکت بیتامین در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات این شرکت از راه اندازی خط تولید مرغ با گرید A در این کشتارگاه در چند ماه آینده خبر داد و گفت: مسئولان شرکت به دنبال تامین بودجه راه اندازی این خط تولید هستند.

ارز آوری با صادرات پودر گوشت بیتامن برای کشور

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشتارگاه بیتامین مرغ با گرید B  تولید می‌‎شود، ادامه داد: اکنون  کشتارگاه‌های سطح کشور مرغ را با 3 گرید A+،A،B  تولید می‌کنند که البته کشتار با گرید A  و A+ به صورت محدود و در یک یا دو کشتارگاه در سطح کشور انجام می‌شود، البته باز هم  این موضوع  به سفارش مشتری بستگی دارد.

مدیر کشتارگاه شرکت بیتامین با تاکید بر اینکه با راه اندازی خط 2 تولید مرغ در کشتارگاه روند تولید به صورت مکانیزه انجام خواهد شد، عنوان کرد: در روند تولید مرغ به صورت مکانیزه دیگر عوامل انسانی دخالت چندانی ندارد و تخلیه مواد داخلی مرغ پس از کشتار از طریق دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود.

ضیغمی با بیان اینکه در کشتارگاه‌های فعال در کل استان گلستان در شرایط  فعلی مرغ با گرید B  تولید می‌شود، اظهار داشت: تفاوت این نوع مرغ با گرید A در این است که، در گرید A کیفیت بالاتر می‌رود و  افت وزن پس از کشتار بیشتر می‌شود.

وی درباره افت وزن مرغ پس از تولید از طریق گریدA  ، توضیح داد: به دلیل اینکه در گرید B مواد داخلی مرغ با دست تخلیه می‌شود و در کشتارها عوامل انسانی دخیل هستند، ممکن است پاکسازی قدری مشکل‌تر باشد اما در گرید A  چون تخلیه مواد داخلی مرغ به صورت مکانیزه انجام می‌شود به صورت دقیق این کار انجام می‌شود، در گرید B  نرمال افت وزن مرغ پس از کشتار حدود 23 درصد اما در گرید A ممکن است این عدد تا 26 درصد هم افزایش یابد.

مدیر کشتارگاه شرکت بیتامین با اعلام اینکه در تولید گوشت مرغ هیچ‌گاه کیفیت را فدای افت وزن‌گیری‌های خود نکرده‌ایم، گفت: از ابتدای راه‌اندازی کشتارگاه بنای بیتامین بر این بوده که مرغ با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار دهد که بر این موضوع هم پافشاری دارد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: