“بیتامین” کشتارگاه برتر استان 40 درصد ظرفیت کشتارگاهی خود را کاهش می‌دهد

مهندس میثاق هلاکوئی رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین استرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین استرآباد از کاهش ظرفیت تولید کشتارگاه این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده برای صنعت طیور و با تصمیماتی که از سوی مدیران شرکت اتخاذ شد، قرار بر این است تا در مقطعی میزان کشتار در کشتارگاه شرکت که جزء برترین‌های  استان در این زمینه است، 40 درصد کاهش پیدا کند.

قیمت دستوری تولید کنندگان را متضرر می‌کند/مصرف کنندگان از جهان دیگر نیامده‌اند

وی با بیان اینکه شرکت بیتامین مشکلی در جهت افزایش تولید خود ندارد و در آینده‌ای نزدیک باردیگر از تمام ظرفیت‌های کشتارگاهی خود استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: نوسانات شدید قیمتی در مرغ زنده و گوشت مرغ از یک‌سو و پیشی گرفتن تولید نسبت به عرضه از سوی دیگر باعث شد تا فعلاً مدیران ارشد شرکت تصمیم به کاهش ظرفیت تولید داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین با تاکید بر اینکه اخیرا ستاد تنظیم بازار استان گلستان قیمت مرغ برای مصرف کننده در استان را ۸۰ هزار تومان مصوب کرد، افزود: این قیمت گذاری دستوری و همچنین مشکلاتی که در سامانه ستکاوا وجود دارد، باعث شده تا تولیدکنندگان با چالش‌های جدی مواجه شوند.

مهندس هلاکوئی با بیان اینکه وضعیت صنعت طیور در چند ماه گذشته به شدت تحت تاثیر تکان‌ها و چالش‌‎های خود ساخته قرار گرفته است، عنوان کرد: ایجاد سامانه‌های همچون ستکاوا که هر روز فشار را بر تولیدکنندگان افزایش می‌دهد و یا تصمیمات خلق‌الساعه بدون در نظر گرفتن نظرات تولیدکنندگان باعث شده این صنعت هر روز با چالشی جدی روبه رو شود.

وی با تاکید بر اینکه با شرایط فعلی که برای تولیدکنندگان ایجاد شده نباید به آینده صنعت طیور خوش‌بین بود، اظهارکرد: این روزهای صنعت طیور باید در تاریخ ثبت شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت بیتامین استرآباد با تاکید بر اینکه فشارهای بیش از حد به صنعت طیور باعث شده، کشتارگاه بیتامین که ماه گذشته کشتارگاه برتر استان از لحاظ میزان تولید شده بود مبادرت به کاهش تولید 40 درصدی خود کند، گفت:امروز تنها شرکت بیتامین نیست که دچار چالش جدی در بحث تولید شده است اکثر زنجیره‎‌های تولید گوشت مرغ و مرغداری‌ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که در نهایت آنها را از تولید دلسرد می‌کند.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: