چهار چالشی که نفس صنعت طیور را گرفته است

مهندس میثاق هلاکوئی رئیس هیئت مدیره زنجیره بیتامین در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات این زنجیره، با بیان اینکه صنعت طیور با توجه به پتانسیل‌های که در بحث ایجاد اشتغال، مشارکت مردم و نقش آن در تولید ناخالص ملی دارد می‌تواند زمینه‌سازی‌های لازم برای تحقق شعار را داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه سال جاری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است می‌توانیم از طریق صنعت طیور این شعار را محقق کنیم و امنیت غذایی کشور را تامین کنیم.

جوجه‌ریزی 150 میلیون قطعه‌ای بیش از نیاز کشور است

وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال و ارتقا جایگاه صنعت طیور کشور باید برخی چالش‌ها برطرف شود، ادامه داد: اولین چالشی که باید حل شود، بحث حذف قیمت گذاری دستوری است که بعضا غیر کارشناسی است و مشکلات جدی در حوزه تولید ایجاد کرده است.

رئیس هیئت مدیره زنجیره بیتامین دومین چالش را تامین سرمایه در گردش مورد نیاز صنعت طیور دانست و افزود: چالش سوم  وجود سامانه‌های متعددی است که در حوزه صنعت طیور وجود دارند که عمدتا ناکارآمد هستند و بیشتر موازی کار هستند.

مهندس هلاکوئی چالش چهارم را عدم  برنامه ریزی برای تولید و جوجه ریزی ها دانست و اظهار داشت: برنامه ریزی برای تولید و جوجه‌ریزی‌ها باید متناسب با نیازهای داخل و درصدی برای صادرات باشد.

رئیس هیئت مدیره زنجیره بیتامین گفت:اگر بتوانیم چهار چالشی را که عرض کردم را مرتفع کنیم می توانیم نفس این صنعت را باز کنیم و در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: