روش‌های جدید شراکتی و عرضه دان “بیتامین” به مرغداران

مهندس مرتضی یحیایی مدیربازرگانی فروش دان شرکت بیتامین دانه رامیان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، از 3 طرح این شرکت برای فروش دان به مرغداران خبر داد و گفت: اولین روش، فروش دان به مرغداران از طریق کارمزدی است.

بیشتر بخوانید:

تحویل کنجاله سویا با پروتئین 46 درصد به مرغداران

وی با بیان اینکه در این روش مرغداران ذرت و سویا را تحویل کارخانه بیتامین دانه می‌دهند و دان آماده تحویل می‌گیرند، ادامه داد: در این روش اگر شرکت بیتامین دانه، ریز مغذی‌ها و کنسانتره را خودش تهیه کند به ازای هرکیلو دان تولید شده 2 هزار 800 تومان دریافت می‌کند اما اگر خود مرغدار این موارد را تهیه کند، به ازای هرکیلو دان فله تولید شده 500 تومان پرداخت دریافت می‌کند.

مدیربازرگانی فروش دان شرکت بیتامین دانه، روش دوم را روش بازارگاهی اعلام کرد و افزود:در این روش سامانه بازارگاه مرغدار در اختیار شرکت قرار می‌گیرد و خود شرکت با شارژ آن اقدام به خرید سویا و ذرت می‌کند و از ابتدای دوره پرورش دان تحویلی به قیمت بازارگاهی تحویل مرغدار می‌شود.

یحیایی تصریح کرد: درصورتی که تا پایان دوره پرورش، سویا و ذرت تحویل کارخانه بیتامین دانه نشود دان به قیمت بازارآزاد محاسبه خواهد شد، اما هر زمان محصولات خریداری داری شده به کارخانه تحویل داده شود به قیمت روز بازار آزاد این محصولات از سوی بیتامین از مرغدارخریداری می‌شود.

وی عنوان کرد:اما اگر مرغداردر ابتدای دوره پرورش 30 درصد از کل هزینه دان را به بیتامین پرداخت کند، صرف نظر از اینکه محصولات خریداری شده از سامانه بازارگاه چه زمانی به کارخانه تحویل داده خواهد شد، قیمت دان به صورت قیمت بازارگاهی محاسبه خواهد شد.

مدیر بازرگانی فروش دان شرکت بیتامین دانه رامیان روش سوم را شیوه مشارکتی عنوان کرد و اضافه کرد: در این روش هزینه‌های دوره پرورش مرغ در مرغداری‌ها از سوی زنجیره بیتامین تامین می‌شود و مرغدار هیچ هزینه‌ای را تا پایان دوره پرداخت نمی‌کند و سود حاصله در پایان دوره نیز پس از کسرهزینه‌ها مساوی بین شرکت و مرغدار تقسیم می‌شود.

یحیایی با اعلام اینکه در این روش عرضه دان به صورت قیمت بازارگاهی است، اظهارکرد: در این شیوه مرغدار از هرگونه ضرر معاف است و تصفیه با مرغدار ظرف 4 روز پس از تخلیه مرغداری انجام می‌شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: