کنترل کیفی خوراک دان بیتامین در پیشرفته‌ترین آزمایشگاه سطح استان گلستان

مهندس یعقوب کوثری مدیر کارخانه بیتامین دانه رامیان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین درباره کنترل کیفی مواد اولیه برای تبدیل به خوراک دان، گفت: در ابتدای ورود مواد اولیه به کارخانه، تیم کنترل کیفی نمونه‌گیری‌های لازم را از آن انجام می‌دهد.

انتقاد از کیفیت کنجاله سویای بارگذاری شده در بازار گاه/خاکستر بالاتر از حد نرمال است

وی با بیان اینکه به طور مثال وقتی ذرت خریداری شده به کارخانه وارد می‌شود ابتدا از روی شکل ظاهری بررسی‌های لازم بر روی آن انجام می‌شود، ادامه داد: این محصول وارد شده به کارخانه، نباید کپک‌زدگی،بوی ماندگی در انبار و شکسته‌گی زیادی نداشته باشد.

مدیرکارخانه بیتامین دانه رامیان با اعلام اینکه مواد اولیه وارد شده به کارخانه در همان ابتدا و بر روی کامیون حمل کننده  از 5 نقطه به صورت تصادفی نمونه‌گیری می‌شود، افزود:پس از نمونه‌گیری‌ها، در آزمایشگاه پیشرفته شرکت بیتامین چگالی و رطوبت محصول گرفته می‌شود تا استانداردهای که وجود دارد سنجیده شود.

کوثری با بیان اینکه به صورت دوره‌ای و هفته‌ای یکبار میزان انرژی و پروتئین محصولات وارد شده به کارخانه نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرد، اظهار داشت: درباره سایر محصولات وارد شده به کارخانه نیز این آزمایشات انجام می‌شود تا اطلاعات لازم در اختیار جیره‌نویسان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کنترل کیفی بر محصولات تولید شده در کارخانه بیتامین دانه رامیان در زمان تولید و پس از آن نیز به صورت مستمر انجام می‌شود، عنوان کرد: ناظران کیفی کارخانه در مراحل تولید مستقر هستند تا خوراک دان باکیفیتی تولید و در اختیار مرغداران قرار گیرد.

مدیرکارخانه بیتامین دانه رامیان تصریح کرد:تلاش کارخانه و مجموعه بیتامین بر این است که محصولات باکیفیتی تولید و در اختیار مرغداران قرار گیرد که به همین منظور در حال حاضر یکی از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های سطح استان را در کارخانه بیتامین دانه رامیان راه‌اندازی کرده‌ایم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: