مهر استاندارد بر خوراک دان “بیتامین”

دکتر سیدرضا یحیی‌پور مدیرعامل شرکت بیتامین استرآباد در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات این شرکت از دریافت استاندارد برای محصولات تولید شده در کارخانه بیتامین دانه رامیان خبر داد و گفت: حدود 8 سال پیش دریافت استاندارد برای خوراک دان تولید شده در کارخانه‌ها اجباری بود، اما بعد از مدتی این موضوع با تصمیم مسئولان ذی‌ربط اختیاری شد.

وی با بیان اینکه از چند ماه گذشته باردیگر دریافت استاندارد برای محصولات تولید شده در کارخانه‌های خوراک دان اجباری شده است، عنوان کرد: این اجباری شدن اقدام بسیار خوبی است، چون از این پس تمامی کارخانجات باید با توجه به آنالیز درج شده روی کیسه محصولات خود، شاخص‌های به مانند انرژی، پروتئین، اسیدهای آمینه، پروتئین، فسسفر و کلسیم  و …  موجود در دان خود را اعلام کنند.

مدیرعامل شرکت بیتامین تصریح کرد: این روند اجباری استاندارد باعث خواهد شد که میزان تغییرات مواد مغذی در دان تولید شده،  نسبت به آن چیزی که بر روی کیسه‌‎ها اعلام شده به خوبی نشان داده ‌شود.

دکتر یحیی‌پور اضافه کرد: با درج علامت استاندارد بر روی کیسه‌های دان مصرف‌کنندگان نیز به این اطمینان خاطر می‌رسند با اهرم‌های که سازمان استاندارد دارد دان با کیفیتی را خریداری و از آن استفاده می‌کنند.

وی با اعلام اینکه کارخانه بیتامین دانه  نوزدهمین کارخانه در سطح استان است که توانسته علامت استاندارد برای محصولات خود دریافت کند، افزود: 68 کارخانه تولید خوراک دان در سطح استان وجود دارد که این کارخانه‌‎ها هم باید در چند روز آینده این علامت استاندارد محصولات خود را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت بیتامین استرآباد با بیان اینکه  اخذ استاندارد برای محصولات بیتامین روند طولانی نبود، اظهارداشت: با توجه به اینکه در کارخانه بیتامین دانه رامیان آزمایشگاه پیشرفته‌ای برای آنالیز مواد تولید شده وجود دارد پیش از ارسال محصولات به آزمایشگاه‌های معتبر زیر نظر سازمان استاندارد ، در آزمایشگاه‌های کارخانه محصولات این شرکت آزمایش می‌شوند.

به گزارش بیتامین،کارخانه بیتامین دانه رامیان در 15 تیر ماه سال جاری در مساحتی حدود ۸۰۰۰ متر مربع افتتاح و 70 نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در یک شیفت کاری در آن فعالیت می‌کنند.
ظرفیت تولید اسمی این واحد ۴۰ تن در ساعت است. کارخانه افتتاح شده یکی از بزرگترین کارخانجات تولید دان آماده در کشور است که مجهز به خط تولید( پی ال سی) است.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: