افزایش قیمت مرغ منطقی نیست/ کمبود تولید نداریم

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‎‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، درباره علت نوسانات اخیر قیمت مرغ در چند روز گذشته، گفت: با توجه به افزایش جوجه‌ریزی ماه‌های گذشته که در کل کشور رخ داده، اتفاقات چند روز گذشته قابل پیش‌بینی جدی نبود.

وی با تاکید بر اینکه نوسانات رخ داده دلیل منطقی ندارد، ادامه داد: در چند ماه گذشته میزان تولید و جوجه‌ریزی کاهش نیافته است و صعود قیمت‌ها جای تعجب دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران مسؤول تأمین مرغ زنده بوده و در ادامه اینکه پس از ذبح چه اتفاقی رخ می‌دهد با این اتحادیه نیست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره نشست اخیر این اتحادیه با مدیران عامل استانی، اضافه کرد: در این نشست درباره برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تشویق مرغداران برای جوجه‌ریزی ، تأمین نهاده‌ها و توزیع آن و کنترل بازار عرضه و تقاضا بحث و تبادل نظر شد.

ابراهیمی تصریح کرد: تفاهم نامه و صورتجلسه سه جانبه‌ای نیز در این جلسه  فی مابین اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اتحادیه تعاونی‌های کارخانجات و انجمن خوراک دام، طیور و آبزیان امضا شد، انجمن و اتحادیه کارخانجات خوراک دام آمادگی خود برای عرضه ۲۰۰ هزار تن دان آماده به مرغداران را نیز اعلام کردند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: در این جلسه همچنین مذاکراتی با مسئولان انجمن جوجه یکروزه انجام گرفت تا مشکلاتی که در زمینه تامین جوجه یکروزه وجود دارد مرتفع شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: