اعلام قیمت جدید تخم مرغ در چند روز آینده/پیشنهاد اتحادیه 58 هزار تومان است

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین استرآباد از تعیین قیمت جدید هرکیلوگرم تخم مرغ در روزهای آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هرکیلو گرم تخم مر غ 47هزار و 300 تومان است که به طور میانیگین 45 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه قرار است در روزهای آینده درباره افزایش قیمت تخم مرغ جلسه‌‎ای را با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی داشته باشیم، افزود: اتحادیه نرخ 58 هزار تومان را پیشنهاد داده است و پشتیبانی امور دام هم قیمت 57 هزار و 800 تومان را پیشنهاد کرده است که باید در جلسه‌ای با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را بررسی کنیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تصریح کرد: تا زمانی که جلسه‌ای در این زمینه تشکیل نشود قیمت‌ها قطعی نخواهد شد.

نبی‌پور با اعلام اینکه وضعیت تولید تخم مرغ در کشور روند مطلوبی را دارد، عنوان کرد: البته به دلیل کمبود کنجاله سویا وزن‌گیری‌ها قدری دچار افت شده است.

وی با بیان اینکه قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری حدود 45 هزار تومان است که کماکان 2 هزار تومان پائین‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شود، اظهار داشت: در چند وقت گذشته تولیدکنندگان با صادرات هم برای کشور ارزآوری داشتند و هم بخشی از زیان خود را جبران می‌کردند اما دولت بدون کارکارشناسی اقدام به ممنوعیت صادرات کرد که تولیدکنندگان را دچار چالش جدی کرده است.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: