گزارش/جوجه یکروزه رسماً گران شد/نرخ جدید انجمن 24 هزار تومان

به گزارش واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، اخیراً انجمن جوجه یکروزه طی نامه‌ای به اتحادیه مرغداران گوشتی کشور نرخ جدید قیمت جوجه یکروزه برای واگذاری به مرغداران را اعلام کرده است.

جوجه‌ریزی مهر از 145 میلیون قطعه عبور می‌کند

در این نامه که به تاریخ 22 مهرماه سال جاری می‌باشد، آمده است: احتراماً بر اساس سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی و هماهنگی فی مابین این انجمن و اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی و با عنایت به ظرفیت تولیدی آن واحد مقرر است به تعداد اعلامی مهرماه، سهمیه جوجه یکروزه به قیمت توافقی 24 هزار تومان جهت توزیع به مرغداران گوشتی معرفی شده از طرف اتحادیه سراسری اقدام گردد.

این نامه در حالی از سوی انجمن برای معرفی مرغداران به اتحادیه واصل شده است که در تاریخ 26 شهریور سال جاری مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده بود در صورتی‌که مرغداران فاکتور خرید حاکی از گران‌فروشی واحدهای تولیدی جوجه یک‌روزه را به دفاتر نظارت و بازرسی مستقر در سازمان‌های جهادکشاورزی استان ارسال کنند، ضمن برخورد قانونی و معرفی متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی، وجوه اضافی گران‌فروشی هم به مرغداران عودت داده خواهد شد.

این در حالی است که در چند ماه گذشته محمدرضا صدیق‌پور دبیر انجمن جوجه یکروزه در گفت‌وگوهای متعدد خود با رسانه‌های مختلف اعلام کرده بود که این انجمن قیمت 20 هزار تومان را برای فروش جوجه یکروزه به مرغداری‌ها را قبول دارد، البته اگرچه این قیمت هم مورد اعتراض مرغداران بود چون آنها اعتقاد داشتند در آنالیز قیمتی که وزارت جهاد کشاورزی از قیمت مرغ زنده و کشتارشده انجام داده 16 هزار تومان تعیین شده است.

محمدعلی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی نیز اخیرا درباره این نامه انجمن جوجه یکروزه به اتحادیه در گفت‌وگویی اعلام داشته معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی در محاسبات خود قیمت هر قطعه جوجه یکروزه در هزینه‌های تولید را  ۲۲ هزارتومان لحاظ کرده است، اما انجمن جوجه قیمت منطقی را ۲۵ هزارتومان اعلام می‌کند. به هرحال امیدواریم قیمت جوجه به تعادل برسد تا مرغداران ناگریز به پرداخت هزینه مازاد نباشند که روی قیمت‌ها اثر بگذارد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: