تولید ماهانه 260 هزار تن مرغ در کشور/صادرات 8 هزار تن مرغ از ابتدای سال

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه طبق آمار‌های ثبت شده در خردادماه حدود  ۱۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری کشور صورت گرفته است، گفت:با توجه به افزایش تولید و عرضه در برابر تقاضا شاهد کاهش قیمت مرغ زنده و اشباع بازار هستیم که همین امر موجب شده تا مرغداران در مسیر زیان حرکت کنند.

تولید برای کارخانجات خوراک صرفه اقتصادی ندارد/مشکلی در تامین نهاده‌ها نداریم

وی با بیان اینکه اقدامات پشتیبانی امور دام مبنی بر خرید حمایتی کافی نبوده و همواره به گونه‌ای نبوده که اثر مثبتی بر قیمت در بازار داشته باشد، ادامه داد:قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده ۵۲ تا ۵۶ هزارتومان است، قیمت کنونی مرغ به سبب افزایش حجم تولید و عرضه کمتر از نرخ مصوب و تمام شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: گرچه در ماه‌های گرم سال، تولید مقداری کاهش می‌یابد، اما در شرایط فعلی تولید ماهانه گوشت مرغ ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزارتن است، درحالیکه مصرف کشور حدود ۲۳۰ هزارتن است.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال حدود ۸ هزار تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده، هرچند مازاد تولید بیش از این رقم است.

وی با تاکید بر این موضوع صادرات باید به شکل تخصصی و علمی انجام شود‌، عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته صادرات ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تن مرغ به بازارهای هدف هدفگذاری شده است، اما آنچه تاکنون تحقق پیدا کرده صادرات ماهانه ۳ تا ۴ هزار تن مرغ به عراق بوده است و همواره در تلاشیم تا بتوانیم به دیگر کشورها صادرات داشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اظهار کرد: با توجه به حجم تولید، اگر ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ خرید حمایتی و صادر شود، بازار به تعادل می رسد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: