صنعت طیور برند استان گلستان است/موانع صادرات باید برداشته شود

امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه مرغ یکی از کالاهای اساسی در کشور است، گفت: استان گلستان در زمینه تولید این محصول پیشرفت‌های خوبی داشته است و یکی از برندهای استان همین صنعت طیور است.

هلاکوئی:باید بستری دائمی برای صادرات مرغ ایجاد شود/یوسفی:باید موانع صادرات رفع شود

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان صنعت طیور در بحث صادرات با مشکلاتی مواجه هستند که باید مرتفع شود، ادامه داد: از جمله مشکلات فعالان صنعت طیور نحوه بازگشت ارز  و وجود بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه است که باید راهکاری برای آنها اندیشیده شود.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه برای توسعه صنعت غذایی کشور و همچنین صادرات این بخش اولین اقدامی که باید انجام شود برطرف کردن موانع صادرات است، عنوان کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد در آینده با مشکل جدی مواجه می‌شویم چرا اینکه در مقطعی بازاری به وجود می‌آید و بعد از مدتی از بین می‌رود و مجدداً به فکر بازاری جدید می‌افتیم.

یوسفی با تاکید بر اینکه معنای صادرات در جهان اینگونه که ما در کشورمان تعریف کرده‌ایم نیست، افزود:اگر می‌خواهیم بازار هدفی را برای صادرات تعیین کنیم ابتدا باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن را بشناسیم و سپس برنامه‌ریزی‌های در جهت ماندگاری در آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته متاسفانه نگاه به صادرات مقطعی بوده است، توضیح داد: در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام نشده است و باعث شده خیلی از بازارهای که می‌توانستیم در آنجا فعالیت داشته باشیم را از دست داده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: اتاق بازرگانی همواره حامی تولیدکنندگان بوده و هر اقدامی که در زمینه حمایت وجود داشته باشد دریغ نمی‌کنیم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: