عدم تامین سویا برای مرغداران باعث کاهش جوجه‌ریزی‌ها می‌شود

حمید سلیمانی عضوهیئت رئیسه اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات شرکت بیتامین، با بیان اینکه عدم تامین کنجاله سویا مشکل اصلی امروز فعالان صنعت مرغداری است، گفت: اقتصاد و قیمت‎‌های دستوری و همچنین تصمیمات خلق‌الساعه از مشکلات دیگر فعالان این عرصه است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر صنعت مرغداری کشور زیرساخت‌های خوبی دارد، اضافه کرد: ذرت و سویا حدود 90 درصد خوراک طیور را تشکیل می‌دهد که در حال حاضر عمده آن از خارج کشور وارد می‌شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه مسئولان باید برای برطرف کردن مشکلات موجود در صنعت طیور از متخصصان این حوزه استفاده کنند، افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های که در این حوزه انجام شده است لازم است تا تصمیمات منطقی برای این صنعت و به دور از پشت درهای بسته اتخاذ شود.

آنفولانزای فوق حاد پرندگان شایع شده است؟

سلیمانی با بیان اینکه متغیرهای زیادی در بخش صنعت طیور دخیل است، تصریح کرد: یکی از این متغیرها بحث تامین سویا و ذرت است که اگر این اتفاق نیفتد قطعا با مشکلات جدی از جمله کاهش جوجه‌ریزی‌ها مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید براینکه دولت نباید با بخش خصوصی رقابت کند، اظهار داشت: نیاز امروز صنعت مرغداری کشور رقابت بازار و برداشته شدن قیمتگذاری دستوری است. امیدوارم طوری درایت شود که صنعتی که ۵۰سال سابقه دارد بتواند با دلگرمی بیشتر، فعالیت کند و تامین امنیت غذایی کشور انجام شود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: