پشتیبانی امور دام به داد تولیدکنندگان نرسد فاجعه رخ می‌دهد

عطاالله حسن زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات بیتامین با بیان اینکه در چند ماه گذشته روال تولید گوشت مرغ در کشور عادی بوده است، اظهارداشت: در حال حاضر تولیدکنندگان سه دغدغه اصلی امنیت بازار، تامین نهاده‌ها و تامین به موقع جوجه یک‌روزه را دارند.

هشدار اتحادیه مرغداران گوشتی به وزارت جهاد درباره جوجه‌ریزی‌ها و مازاد تولید

وی با تاکید بر اینکه جوجه‌ریزی‌ها برای تامین خوراک مرغ کشور در چند ماه گذشته از 110 میلیون قطعه به حدود 125 تا 130 میلیون قطعه رسیده است، عنوان کرد: تولیدکنندگان در شرایط فعلی انتظار دارند تا مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تامین نهاده‌های دامی آنها به ویژه کنجاله سویا باشند تا این صنعت با چالش جدی در ماه‌های آینده روبه‌رو نشود.

احتمال تولید مازاد مرغ در ماه های آینده/شرکت پشتیبانی امور دام به فکر مرغداران باشد

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه با شرایط فعلی و سخت کشور از سوی برخی افراد سرمایه ایجاد شده و تولیدی انجام گرفته که آنها نیز انتظار حمایت و پشتیبانی از سوی مسئولان کشور را دارند، اضافه کرد: با وضعیت فعلی تامین نهاده‌های دامی و مشکلات موجود، اکثر تولیدکنندگان در انتهای سال مالی یا متضرر می‌شوند یا اگر این اتفاق هم رخ ندهد سود آنچنانی نمی‌کنند، این در حالی است که تمامی سختی‌ها را به جان خریده‌اند و مبادرت به تولید کرده‌اند.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان مجبور هستند در برخی مواقع سویا را از بازار آزاد به قیمت بالای 35 هزار تومان خریداری کنند، افزود:  قیمت مرغ زنده هم اکنون بین 50 تا 51 هزار تومان است که در بدترین شرایط برای تولیدکننده حدود 55 هزار تومان هزینه برداشته است.

وی با اعلام اینکه مشکلات فراوانی گریبانگیر تولیدکنندگان شده است، گفت: یکی دیگر از این مشکلات بحث خرید نهاده‌ها از بازارگاه است که نقدینگی بین 3 تا 4 میلیارد تومان را نیاز دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه به مرغداران تکلیف می‌کنند مرغ با وزن 3 تا 4 کیلو تولید کنند اما به موقع لوازم این کار را تامین نمی‌کنند، ادامه داد:عدم تامین به موقع نهاده‌ها و یکسری از مشکلات دیگر دست به دست هم داده تا وزن‌گیری‌ها به خوبی انجام نشود.

ستکاوا معضلی برای تولیدکنندگان؟!

حسن زاد ه با بیان اینکه با افزایش روند جوجه‌ریزی‌ها دولت باید به فکر جمع‌آوری مازاد تولید باشد، اظهارداشت: اگر پشتیبانی امور دام به فکر تولیدکنندگان نباشد قطعاً در چند ماه آینده شاهد یک فاجعه بزرگ در صنعت مرغداری خواهیم بود.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: