احتمال کاهش 5 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور/مرغداران زیانده شده‌اند

علی ابراهیمی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه با توجه به افزایش جوجه‌ریزی‌ها در حال حاضر عرضه مرغ گرم بر مصرف غلبه پیدا کرده است، گفت:همین امر منجر به روند کاهش قیمت مرغ زنده در بازار شده است.

وی با بیان اینکه متوسط قیمت هرکیلو مرغ زنده در ماه گذشته حدود ۵۶ هزارتومان بوده است، ادامه داد:هم اکنون قیمت هرکیلو مرغ زنده به زیر ۵۵ هزارتومان رسیده است که براین اساس واحدهای تولیدی ما در مسیر زیان هستند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه مشکلی در تامین نهاده‌های دامی نداریم، توضیح داد: بنابر آمار طی ماه‌های اخیر ۱۴۵ تا ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است و همواره پیش بینی می شود که طی ۳ ماه آتی هم در همین حد خواهد بود.

ابراهیمی تصریح کرد: در تیرماه استان‌های گرمسیرمجبورند با حجم کمتری جوجه ریزی کنند که بدلیل افزایش جوجه ریزی در ماه های اخیر، کاهش ۵ میلیون قطعه جوجه ریزی تاثیری در بازار ندارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغدران گوشتی کشور اظهار کرد: با توجه به حجم جوجه‌ریزی در ماه های اخیر، ۱۰ تا ۱۲ میلیون قطعه مازاد بر نیاز ماهانه کشور است.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: