تولید برای کارخانجات خوراک صرفه اقتصادی ندارد/مشکلی در تامین نهاده‌ها نداریم

محمد رحیم افسری رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین مواد اولیه برای کارخانجات خوراک دام و طیور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین، با بیان اینکه در حال حاضر کارخانجات در بحث تامین خوراک مشکلی ندارند، گفت: نهاده‌ها به وفور در اختیار تولیدکنندگان است و از بازارگاه به راحتی می‌توانند آن را تهیه کنند.

کمبودی در عرضه مرغ زنده نداریم/قیمت57 هزار تومان

وی با بیان اینکه در بحث خرید نهاده‌ها از سوی مرغداران و فعالان صنعت طیور از کارخانجات مشکلی نداریم، افزود: در بحث فروش خوراک دام به دلیل کمبود مشتری مشکلاتی وجود دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین مواد اولیه برای کارخانجات خوراک دام و طیور با بیان اینکه احتمال کاهش جوجه‌ریزی‌ها با توجه آغاز فصل گرما وجود دارد، افزود: قطعا این موضوع می‌تواند از نظر تولید بر روندکاری کارخانجات اثر گذار باشد اما با توجه به جوجه‌ریزی‌های که در حال انجام شدن است بعید می‌دانم این تاثیر چندان زیاد باشد.

افسری با تاکید بر اینکه در حال حاضر تولید برای کارخانجات خوراک و مرغداران با توجه به افزایش هزینه صرفه اقتصادی ندارد، عنوان کرد:اگرچه تولیدکنندگان فعلا اقدامات لازم برای تامین امنیت غذایی کشور را انجام می‌دهند اما ممکن است ادامه روند فعلی صنعت طیور آنها را دلسرد کند که این موضوع می‌تواند تبعات ناخوشایندی داشته باشد.

وی درباره اولویت دولت آینده برای صنعت طیور اظهار داشت:با توجه به اینکه اولویت دولت سیزدهم در رنگین نگهداشتن سفره مردم بود دولت چهاردهم هم باید همین شیوه را ادامه دهد و به فکر تامین نهاده‌ها و همچنین بها دادن به تولیدکنندگان باشد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: