آخرین وضعیت خرید مازاد تولید مرغ از سوی پشتیبانی امور دام

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین با بیان اینکه طبق توافقات انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی این اتحادیه مباشر خرید مازاد تولید مرغ زنده از سوی پشتیبانی امور دام است، گفت: اتحادیه مرغداران گوشتی طی نامه‌ای به اتحادیه‌های زیر مجموعه این موضوع را ابلاغ کرده است.

اختلاف 10 هزارتومانی هزینه تولید و عرضه مرغ

وی ادامه داد: با توجه به قیمت اعلامی 58 هزار تومان برای خرید مرغ زنده از مرغداران توسط پشتیبانی امور دام و سختی‌های که در این کار وجود داشت و از سوی دیگر بالا درآمدن هزینه قیمت مرغ شیرین پک به اتحادیه‌های زیر مجموعه ابلاغ شده است اگر هر مرغداری با این قیمت‌ها حاضر به فروش مرغ خود شد قراردادهای مربوط را منعقد کنند تا اقدام به خرید مازاد تولید آنها شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با تاکید بر خرید مازاد تولید مرغداران از سوی پشتیبانی امور دام، اضافه کرد: در اسفند ماه طبق گفته مسئولان پشتیبانی امور دام حدود 20 هزار تن مازاد تولید مرغداران خریداری شد و پس از آن اقدام خاصی صورت نگرفت.

ابراهیمی درباره اصرار وزارت جهاد کشاورزی به افزایش جوجه ریزی‌های به 170 میلیون قطعه، توضیح داد: اگر این موضوع برای مرغداران صرفه اقتصادی داشته باشد قطعا این اتفاق رخ خواهد داد ولی اگر افزایش جوجه‌ریزی ها منجر به زیان آنها شود مطمئناً افزایش تولید نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه صنعت طیور کشور ظرفیت‌های لازم برای افزایش تولید را دارد، اظهارداشت: برای رسیدن به 170 میلیون قطعه جوجه‌ریزی نیاز به زیرساخت‌ها و برطرف شدن ابهاماتی همچون نحوه خرید مازاد تولید، نحوه تامین نهاده‌ها و همچنین آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای صادرات مازاد تولید و همچنین بازاریابی داریم که امیدواریم با طرف شدن این موارد شاهد افزایش تولید در صنعت طیور باشیم.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: