تا سه ماه اول سال آینده مشکلی در تولید مرغ نخواهیم داشت

محمد رحیم افسری رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین مواد اولیه برای کارخانجات خوراک دام و طیور در گفت‌وگو با خبرنگار واحد رسانه و تبلیغات زنجیره بیتامین استرآباد، با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در تامین خوراک برای مرغداری‌ها نداریم، گفت: با توجه به تامین نهاده‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی به نظر نمی‌رسد تا سه ماه اول سال آینده مشکلی در زمینه تامین خوراک و مرغ داشته باشیم.

توزیع روزانه 80 تن مرغ در استان گلستان

وی تصریح کرد:البته اینکه گفته شود نوسانی در قیمت مرغ در سه ماه آینده نخواهیم داشت درست نیست اما با توجه به وضعیت تامین نهاده‌ها و جوجه‌ریزی‌ها می‌توان گفت اگر شرایط اقتصادی مناسب باشد نگرانی بابت تولید نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خرید و فروش نهاده‌ها هم اکنون در سامانه بازارگاه در حال انجام است، عنوان کرد: با توجه به اینکه نهاده‌ها برای مرغداران در حال تامین است جوجه‌ریزی‌ها در کشور از مرز 150 میلیون قطعه عبور کرده است و از این نظر در افزایش تولید مشکلی نداریم.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین مواد اولیه برای کارخانجات خوراک دام و طیور تصریح کرد: وضعیت تامین نهاده‌ها خوب است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

افسری اظهارداشت: طبق گزارشاتی که به تعاونی ارائه شده است در حال حاضر در طول دوره پرورش  45 روز مرغ، نهاده‌ها در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وبلاگ آشپزی با بیتامین را اینجا ببینید: